Συγκέντρωσις 1-6-2025 στὰ Προπύλαια γιὰ τὸν προσωπικὸ ἀριθμὸ κλπ.
Διαλογὴ – στρατολογία. Μὲ ὅλα ὅσα συμβαίνουν στὴν ἐποχή μας, ὑλικὰ καὶ πνευματικά, πλησίον καὶ μακράν, εὐχάριστα καὶ δυσάρεστα, θὰ εἶνε λάθος ἂν νομίσῃ κανεὶς ὅτι τὰ τοῦ βίου ἐξελίσσονται ἀδέσποτα. «Παράγει τὸ σχῆμα τοῦ κόσμου τούτου». Ὁ παντεπόπτης Δημιουργὸς Κυβερνήτης καὶ Σωτὴρ τοῦ κόσμου ἴσως τώρα κάνει τελικώτερες διευθετήσεις ἐκκρεμοτήτων, διαλογὲς σίτου καὶ ἦρας, ἀνακατατάξεις ἐσχάτων καὶ πρώτων. Ὅπως εἶπε φωτισμένος ἱεράρχης, ἀλλάζει πλήρωμα στὴν νοητὴν Ὀλκάδα του. Μία ἀπόρριψις πιστοῦ ἀπὸ μέρους αὐτῶν ποὺ ἰθύνουν τὰ τῆς σήμερον μπορεῖ νὰ σημαίνῃ τὴν καλύτερη πρόσληψι καὶ κατάταξί του στὴν οὐράνια στρατεία. Ὅταν οἱ φαρισαῖοι ἔδιωξαν τὸν θεραπευθέντα τυφλό, τότε τὸν δέχθηκε ὁ Κύριος!
Προσωπικὸς ἀριθμὸς
Οἱ νέες ταυτότητες, ποὺ πολλοὶ θὰ σπεύσουν νὰ πάρουν, φαίνεται νὰ ἐξυπηρετοῦν τὸν πολίτη τῆς χώρας, δεσμεύουν ὅμως πολὺ σοβαρὰ τὸν οὐρανοπολίτη. Ὁ Προσωπικὸς Ἀριθμὸς (Π.Α.) εἰσάγει σὲ ἕνα κόσμο πρωτάκουστης ἀστυνομεύσεως. Εἶνε τέτοια ἡ δέσμευσι, ὥστε ἀξίζει νὰ θυσιάσῃ κανεὶς τὰ πλεονεκτήματα. Ἄνθρωποι μὲ Πνεῦμα Θεοῦ συνιστοῦν νὰ μὴ γελαστοῦμε καὶ σπεύσουμε βλέποντας μόνο τὰ πλεονεκτήματα. Μὲ κριτήρια πνευματικὰ καὶ θεολογικὰ πρόκειται γιὰ ζήτημα ἀδιαπραγμάτευτο. Κάποτε ὅλοι δυσφορούσαμε γιὰ τὸ φακέλλωμα, κάποιοι δὲ καὶ ἐπαναστατοῦσαν· τώρα οἱ πρῶτοι βλέπουμε κίνδυνο καὶ θεωροῦμε μεγάλο ῥίσκο τὸ νὰ ξεγελαστοῦμε ἀπὸ τὰ «δῶρα»· οἱ ἄλλοι πῶς δὲν ὑποψιάζονται; Εἶνε ἀπορίας ἄξιο.
Ἐκπαραθύρωσις ἐπισκόπου
Ἡ ἀπόφασι τῆς Ἱ. Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου νὰ ἐκθρονίσῃ τὸν μητροπολίτη Πάφου κ. Τυχικὸ ἀδικεῖ ἕναν ἐπίσκοπο, πλήττει ὅμως καὶ τὸ κῦρος Αὐτῆς τῆς Ἰδίας. Πολλοὶ ἐπισήμαναν τὸ λάθος καὶ ἔδειξαν τὴν ἀντικανονικότητα καὶ παρανομία. Ὁ πανιερώτατος κ. Τυχικὸς ἔδειξε ὅτι λίγο τὸν ἐνδιαφέρει ἡ ἀπώλεια τοῦ θρόνου. Πειθόμενος ὅμως σὲ εἰσηγήσεις νομικῶν συμβούλων ἔκανε χρῆσι διατάξεως τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Κύπρου καὶ προσέφυγε στὸν οἰκουμ. πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο. Τὸ δικαιοῦται βεβαίως, μολονότι μὲ τὸ διάβημα τοῦτο μπορεῖ νὰ ἀνακτήσῃ μὲν τὸν θρόνο (κάτι πάντως προσωρινό), συντείνει ὅμως στὸ νὰ ἐκληφθῇ ὁ οἰκουμ. πατριάρχης ὡς κριτὴς τῆς οἰκουμένης (κάτι ποὺ θὰ ἔχῃ διάρκεια μεγαλύτερη καὶ ὀλέθριες συνέπειες στὰ ἐκκλησιαστικά, τὰ ὁποῖα θὰ ἐξωθήσῃ σὲ λανθασμένη ἐκκλησιολογικῶς πορεία).
Δήμευσις τῆς Μονῆς Σινᾶ
Θλῖψι βεβαίως αἰσθανόμαστε γιὰ τὴν ἀπειλὴ κατὰ τῆς ἱ. Μονῆς Ἁγ. Αἰκατερίνης καὶ κατηγοροῦμε τοὺς κυβερνῆτες μας ὅταν διαβάζουμε στὴν ἐφημερίδα π.χ. «Πώλησις τῆς Ἱ. Μ. Ἁγίας Αἰκατερίνης Σινᾶ ἔναντι φθηνοῦ ἠλεκτρικοῦ ρεύματος;» («Ο.Τ.» φ. 6-6-2025 σ. 8). Ὀρθότερη ὡστόσο εἶνε ἡ θεώρησις τοῦ ἱστολογίου «Τὰς Θύρας». «Τὸ ζήτημα», γράφει, «εἶναι βαθύτατα πνευματικό. Ἔχει τὶς ρίζες του στὴν γενικὴ ἀπαξίωσι τῶν ἱερῶν καὶ τῶν ὁσίων τοῦ γένους μας. Τὴν ἀπώλεια τῆς σύνδεσης τοῦ νεο-Ἕλληνα μὲ τὸ παρελθόν του… Τὴν Ἱερὰ Παράδοση, τὰ καθήκοντά του ἔναντι τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ τῶν προγόνων του… Τὸ εὔκολο εἶναι νὰ μοιράζουμε κατηγορίες ἔναντι τῶν πολιτικῶν ἡγεσιῶν… Ἀλλὰ ἐν τοιαύτῃ περιπτώσει ξεχνᾶμε τὸ Νόμο ὁ ὁποῖος λέει ὅτι “θὰ σᾶς δώσω ἄρχοντες σύμφωνα μὲ τὶς καρδιές σας”. Ἑπομένως ἡ ρίζα τοῦ προβλήματος δὲν εἶναι οἱ ἡγεσίες. Ἡ ῥίζα ἔγκειται στὸ γεγονὸς ὅτι σύμπασα ἡ στρατευομένη Ἐκκλησία νοσεῖ… Γιατὶ ἂν χάσουμε τὰ Πανάγια Προσκυνήματα, φέρουμε μερίδιο εὐθύνης ὅλοι μας. Τὸ πόσο ἀναλογεῖ στὸν καθένα μας ὁ Κύριος θὰ τὸ κρίνει. Ἡ θλιβερὴ διαπίστωση εἶναι ὅτι ἡ δική μας ἀναξιότητα, ἀμετανοησία, ἀδιαφορία ἢ ρηχὴ πνευματικότητα ὁδηγεῖ σὲ ὀδυνηρὲς ἀπώλειες…».
Διάσπασις ὁμοφρόνων
Λυπηρὸ φαινόμενο ἡ διάσπασις ἀγωνιστῶν ποὺ κατ᾽ οὐσίαν καὶ κατὰ τὸ πλεῖστον μεταξύ τους ἔχουν κοινοὺς στόχους. Ὁ καλὸς μαχητὴς ποὺ ὅλοι χειροκροτοῦμε ἀγωνίζεται, ἀλλὰ ὅταν βρεθῇ ν᾽ ἀγωνίζεται μόνος τότε ἡ ἀπόδοσί του ἐνδέχεται νὰ ἐλαττωθῇ· καὶ ὑπάρχει κίνδυνος ὁ ἀγώνας καὶ ἡ ἀξία του εὐκολώτερα νὰ λαφυραγωγηθοῦν. Ἡ ῥίζα, ἀπ᾽ ὅπου κόπηκε, δὲν ἔπαψε νὰ παράγῃ καρπούς. Ὄχι ἴσως τόσους ὅσους θὰ θέλαμε, –μετὰ δὲ τὴν ἀποκοπὴ ἀκόμη λιγώτερους· καὶ αὐτὴ πάντως ἐξακολουθεῖ νὰ παράγῃ, δὲν ἀποξηράνθηκε. Καὶ αὐτὸς ὁ καλὸς ἀγωνιστὴς ἕνας δικός της καρπὸς εἶνε. Ἐμεῖς θὰ παρακαλοῦμε τὸ Θεό, οἱ ἀγωνισταὶ νὰ βάλλουν μαζὶ ἐκ παραλλήλου κατὰ τῶν κοινῶν στόχων καὶ ὄχι κατ᾽ ἀλλήλων. Αὐτὸ χαροποιεῖ ἄλλους.
Καινοτομίες στὴ λατρεία
Μεταξὺ τῶν καινοτομιῶν ποὺ ἔχουν ἀρχίσει νὰ εἰσάγωνται στὴν θεία λατρεία εἶνε καὶ ἡ λεγόμενη «βραδινὴ θεία λειτουργία». Δὲν πρόκειται γιὰ τὴ γνωστὴ Προηγιασμένη θεία λειτουργία ποὺ γίνεται τὴ Μεγάλη Τεσσαρακοστή· οὔτε πρόκειται γιὰ τὴν θεία λειτουργία ποὺ γίνεται στὶς ἱερὲς Ἀγρυπνίες καὶ ἀνήκει στὴν ἀνατέλλουσα νέα ἡμέρα. Πρόκειται γιὰ τελεία θεία λειτουργία τοῦ ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, τὴν ὁποία κάποιοι θέλουν νὰ χρησιμοποιήσουν ὡς τρόπο προσελκύσεως τῶν ἐργαζομένων ἐν ὥρᾳ σχόλης, περὶ τὸ δειλινὸ τῆς ληγούσης ἡμέρας. Αὐτὸ ὅμως συνεπάγεται «ἐκπτώσεις» ἀπὸ τὴν κανονικὴ λειτουργικὴ πρᾶξι, ποὺ ἀκολουθεῖ ἡ Ἐκκλησία. Οἱ τελετουργοὶ ἢ θὰ ἐπαναλάβουν τὸν πρωινὸ ὄρθρο ἢ συνηθέστερα τὸν παρατρέχουν ὡς τελεσθέντα τὸ πρωί, ἢ θὰ κάνουν ἕνα σύντομο ἑσπερινό, οἱ δὲ προσερχόμενοι μετέχουν στὴν θεία κοινωνία ὄχι νηστικοί. Τολμηρὰ πράγματα, ἄγνωστα στὴν καθιερωμένη λειτουργικὴ τάξι τῆς Ἐκκλησίας. Καὶ ὅλα αὐτὰ κάνουν τὴ λατρεία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας νὰ πλησιάζῃ ἐξωτερικὰ πρὸς τὴν παπικὴ τοῦ Βατικανοῦ.
Ἑνότης – ὁμόνοια
Ἡ μεγάλη ἑορτὴ τῆς Πεντηκοστῆς μᾶς ὑπενθύμισε ὅτι ὁ Ὕψιστος, «ὅτε τοῦ πυρὸς τὰς γλώσσας διένειμεν, εἰς ἑνότητα πάντας ἐκάλεσε». Τώρα εἶνε καιρὸς ἑνότητος, ἡ ὁποία εὐλογεῖται ἀπὸ τὸν Παράκλητον καὶ χαροποιεῖ τοὺς πιστούς. Ἡ ἑνότης εἶνε ἀγαθὸ μέγα, ποὺ ἐξασφαλίζεται μὲ θυσίες καὶ ὑπομονές· διὰ ταπεινώσεων, ἀμοιβαίων συνεξηγήσεων, ἀδελφικῶν ὑποχωρήσεων, πειθαρχίας καὶ μὲ τὰ θεόπνευστα ἁγιογραφικὰ «ἀλλήλοις ὑποτασσόμενοι» καὶ «τῇ τιμῇ ἀλλήλους προηγούμενοι».

