ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΣ (Ιούλιος – Αύγουστος 2025)

Ταπεινὸς προσκυνητὴς ἢ ἀλαζονικὸς θριαμβευτής;

Μακάρι ὁ πρωθυπουργὸς κ. Κυριάκος Μητσοτάκης νὰ πήγαινε στὸ Ἅ­γιο Ὄρος ὡς ταπεινὸς προσ­κυνη­τής, ὅπως ὅλοι οἱ ἄλλοι. Πολλοὶ παρατήρησαν ὅ­τι ἡ κακὴ κατάστασι τοῦ κόμματός του, μετὰ τὰ ὅσα ἄστοχα καὶ ἀ­ποτρόπαια ἔχει ἐνεργήσει ἡ κυβέρνησί του, καὶ ἡ ἔκδηλη δυσαρέσκεια τοῦ λαοῦ ἐπέβαλλαν νὰ κάνῃ κίνησι «εὐ­σεβισμοῦ» γιὰ ν᾽ ἀνακτήσῃ μέρος τῆς λαϊκῆς ἀ­­ποδοχῆς. Συγχρόνως, μὲ τὸ χρηματι­κὸ «πακέτο» ποὺ ἐκόμιζε, ἀ­πέβλεπε νὰ προσεταιρισθῇ τὸ Ἅγιο Ὄ­ρος, ποὺ κατὰ παράδοσι ἀντιδρᾷ στοὺς ἀσεβεῖς νεωτερισμούς, καὶ νὰ φιμώσῃ στόματα τῶν ἀπροσκύνητων ὁσίων, ποὺ προσκυνοῦν μόνο τὸν Κύριο. Φαίνεται ὅτι ἐν μέρει πέτυχε τοὺς στόχους του. Ἀλλ᾽ Ἅγιο Ὄρος δὲν εἶ­νε μόνο τὰ συγκεκριμένα μοναστήρια ποὺ τὸν δέχτηκαν· εἶνε καὶ τὰ ἄλλα τὰ περισσότερα ποὺ δὲν τὸν δέχτηκαν, εἶνε καὶ οἱ ἀδέσμευτοι καὶ ἐλευθερόστομοι κελλιῶτες.

Ἡ στάσι τῶν πατέρων

Ὁ πολιτικὸς ἐν πάσῃ περιπτώσει ἐνεργεῖ μὲ τὸ δικό του σκεπτικὸ καὶ τὴ δική του σκοπιμότητα. Ὁ ἐκκλησιαστικὸς ὅμως ἄνδρας καὶ ὁ ἀσυμβίβαστος μοναστὴς θὰ ἔπρεπε νὰ σκέπτεται καὶ νὰ στοχεύῃ ὑψηλά. Δε­κτὸς ἀσφαλῶς καὶ ὁ πρωθυπουργὸς ὅ­πως καὶ ὁ κάθε πιστός· καὶ ἂς σταθῇ λόγῳ τοῦ ἀξιώματός του στὶς πρῶτες θέσεις τοῦ ἐκκλησιαζομένου λαοῦ. Τὸ νὰ τὸν ἀνεβάσουν ὅμως στὸ θρόνο μὲ τὸ πουκάμισο, ὅπως περίπου ἐργάζεται στὸ γραφεῖο του, δὲν ἅρμοζε. Τί σχέσι μὲ τὸ θρόνο αὐτὸν ἔχει ἕνας σημερινὸς δυτικοτραφεὶς πολιτικός; Ὁ Ἰωάννης Καποδίστριας ὅταν ἐκκλησιαζόταν στὴν Αἴγινα καὶ στὸ Ναύπλιο, ἀνέβαινε σὲ δεσποτικὸ θρόνο, ἢ τοῦ ἀρκοῦσε ἕνα στασίδι; Στὸ θρόνο ἀνέβαιναν οἱ βυζαντινοὶ βασιλεῖς περιβεβλημένοι στέμμα καὶ βαρειὲς στολές. Οἱ σημερινοὶ κυβερνῆτες θέλουν ν᾽ ἀνήκουν στὴ Δύσι, ἀλλὰ τοὺς ἀρέσουν καὶ οἱ ἀνατολίτικοι βυζαντινισμοί. Ἡ εὐθύνη γιὰ τὴν «ἀνορθογραφία» αὐτὴν ἀνήκει στοὺς φιλοξενοῦν­τας πατέρες. Ὅταν μάλιστα ἀκούστηκε ὅτι τοὺς φέρνει καὶ «πακέτο» εὐρωπαϊκὸ –καὶ ἡ σκέψι ποῦ πῆγε· νά γιατὶ γίνονται ὅλα αὐτὰ τὰ ἀταίριαστα–, τότε θλῖψι καὶ μελαγχολία, λύπη καὶ θυμὸς γέμισε τὶς ψυχές. Νὰ ἦ­ταν τέλος πάντων ἕνας Καποδίστρι­ας, ἴσως τὸ ἄξιζε· ἀλλὰ σ᾽ αὐτὸν ποὺ ὡδήγησε τὴ χώρα αὐτὴ στὰ πρόθυρα καταρρεύσεως καὶ τὸ χέρι του δὲν ξέρει νὰ κάνῃ οὔτε τὸ σταυρό του σωστά, ὄχι. Πατέρες, ἐδῶ θὰ μείνουν ὅ­λα τὰ ὑλικά· ἡ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ μένει εἰς τὸν αἰῶνα. Νὰ τοῦ εἴπατε ἆ­ρα­γε στὸ αὐτὶ κανέναν ἔλεγχο γιὰ ὅ­σα βοᾷ ἡ κοινὴ γνώμη, ἢ ἔφυγε θριαμβευτὴς ἀφοῦ, ὅπως ἐγράφη, «Ὑποτάχθηκε καὶ τὸ Ἅγιον Ὄρος;»;

Ἡ ἐκκλησιαστικὴ κατάστασι

σὲ Συρία καὶ Οὐκρανία

Καὶ ἐνῷ ἐμεῖς ἐδῶ μὲ γιορτὲς καὶ τελετὲς προσπαθοῦμε νὰ δώσουμε νό­ημα στὴν πεζὴ ζωή μας, ἡ ματωμένη Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ στὶς δύο ἀ­νοι­χτὲς ἑστίες πυρός, Συρία καὶ Οὐ­κρα­νία, βλέπει τὰ παιδιά της, τοὺς ὀρθοδόξους ἀδελφούς μας, νὰ μαρτυροῦν κυριολεκτι­κῶς. Διώκονται, ἀδικοῦν­ται, στε­ροῦν­­ται, βασανίζονται. Νέο νέ­φος μαρ­τύρων ἀναδεικνύεται αὐτὸ τὸν καιρὸ καὶ εἴθε αὐ­τοὶ νὰ μεσιτεύ­ουν γιὰ τὴν εἰρήνη καὶ τὴν σωτηρία ὅλων μας. Οἱ πολιτικοὶ καὶ στρατιωτικοὶ ἡγέτες τῆς «φιλειρηνικῆς» Δύσεως κάνουν τὴ δουλειά τους πυροδοτώντας ὅλο καὶ νέες συγκρούσεις. Εὐ­θύνη ὅμως δὲν ἔχουν καὶ οἱ κορυφαῖοι ἐκκλησιαστικοὶ ἡγέτες πού, δεμένοι στὸ ἅρ­μα τῆς δυτικῆς σκοπιμότητος, δὲν κινοῦν οὔτε τὸ μικρό τους δάχτυλο γιὰ νὰ ὑπερασπίσουν τοὺς ὀρθοδόξους ποὺ σφαγιάζονται. Πότε θὰ διεκδικήσουν τὴν ἀλήθεια καὶ τὴ χάρι τῆς Ἐκ­κλησίας ἔναντι τῆς πλάνης;

Νέα εἰσροὴ μεταναστῶν

Ἀπὸ τὸ νότο τώρα, ἀπὸ τὴ Λιβύη, πλήθη νέων μεταναστῶν, νεαρῶν μουσουλμάνων, βγαίνουν στὴν Κρήτη. Οἱ πολιτικοὶ δὲν θεωροῦν χρέος νὰ κινηθοῦν ἐπιστρατεύοντας γνώσεις καὶ ἐ­πιχειρήματα καὶ προβαίνοντας ἐγκαίρως σὲ διαβήματα. Οἱ Σκοπιανοὶ παραβαίνουν τὴν λεγομένη «Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν» καὶ κανείς ἀπὸ τοὺς δικούς μας δὲν θέτει ζήτημα καταργήσεώς της. Κανείς σ᾽ αὐτὸ τὸν τόπο δὲν φροντίζει γιὰ τὰ δίκαιά του; Καν­είς σ᾽ αὐτὴ τὴ χώρα δὲν διεκδικεῖ τὴν Α.Ο.Ζ. της, τοὺς θησαυροὺς τοῦ ἐ­δά­φους, τοῦ ὑπεδάφους, τῶν θαλασ­σῶν, τῶν λιμνῶν, τῶν ποταμῶν της; Κανένας ὑπουργὸς παιδείας δὲν θὰ ἐνδιαφερθῇ γιὰ τὴν ἀπαλλαγὴ τῶν ἐκπαιδευτικῶν προ­γραμμάτων ἀπὸ μαθήματα γιόγκας καὶ ἐμφύλων ταυτοτήτων κ.ἄ.; Μὲ ἀφορμὴ τὶς νέες μεταναστευτικὲς ροές», ὁ ἱστορικὸς κ. Χα­ράλαμπος Μη­νάογλου θέτει τὸ ἐ­ρώτημα· «Γιατί ποτὲ κανένας ἀπὸ αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους ποὺ ἔρχονται ἐδῶ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο καὶ ποὺ εἶναι οἱ περισσότεροι μουσουλμάνοι, δὲν σκέφθηκε νὰ πάει στὸ Ἰσραήλ;». Καὶ ὁ μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφεὶμ ἐρωτᾷ· «Γιατί όλοι αυτοί οι μουσουλμανικοί πληθυσμοί επιδιώκουν να ισλαμοποιήσουν με την παρουσία τους την Ευ­ρωπαϊκή χριστιανική Ήπειρο με την επίκληση μιας “καλύτερης ζω­ής”, και δεν καταφεύγουν στα πάμ­πλουτα και τρισεκατομμυριούχα κράτη των ομοπίστων τους…;» στὸν Περσικὸ κόλπο.

Ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς (ΠΑ)

Ὁ λεγόμενος ἀρχιερέας τῆς Νέας Ἐποχῆς Κλάους Σβάμπ εἶπε· «Μὲ τὴν 4η βιομηχανικὴ ἐπανάστασι θὰ συγχωνευθεῖ ἡ ψηφιακὴ ταυτότητα μὲ τὴν φυσικὴ καὶ τὴν βιολογική μας», δηλαδὴ ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς τῆς νέας ταυτότητος δὲν θὰ βρίσκεται πλέον ἔξω ἀπὸ τὸ σῶμα μας ἀλλὰ θὰ ἔχει χαραχθῆ μέσα σ᾽ αὐτό. Ἔτσι φαίνεται ὅτι μὲ τὸ χάραγμα αὐτὸ θὰ ἀναγνωρίζεται ὁ κάθε ἄνθρωπος. Ὁ πιστὸς δικηγόρος κ. Δη­μήτριος Δασκαλάκης ὑ­πογραμμί­ζει· «Ὁ Κανονισμὸς eIDAS δὲν συνδέεται μὲ τὸν προσωπικὸ ἀρι­θμὸ καὶ τὴν ἔκδοσι ψηφιακῶν ταυτοτήτων …Κανονικὰ τὸν πο­λίτη δὲν πρέ­πει νὰ τὸν ἀπασχολεῖ ἡ ἠλεκτρονικὴ ἀποστολὴ ἀρνητικῆς ἀπάντησης στὸ email ποὺ θὰ λάβει ἀπὸ τὴν ΑΑΔΕ. Συστήνω στοὺς πολίτες νὰ ἀγνοήσουν τὸ μήνυμα τοῦ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου. Νὰ ἀγνοήσουν ἐπίσης καὶ τὸν φά­κελο τοῦ ταχυδρομείου, ἀλλὰ δὲν εἶναι κακὸ νὰ ἀνοιχθεῖ καὶ νὰ διαβαστεῖ τὸ περιεχόμενό του. Ὅταν προτείνω νὰ ἀγνοηθεῖ ἐννοῶ νὰ μὴ ἀπαντηθεῖ, καὶ ὄχι νὰ μὴ ἀναγνωσθεῖ. Τὸ ἴδιο ἰσχύει καὶ γιὰ τὸ email. Ἡ πνευματικὴ ζημία δὲν προκαλεῖται ἀπὸ τὴν ἐνδεχόμενη γνώση τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἀξιοποίηση καὶ χρήση του, εἴτε ἄμεση εἴτε ἔμμεση. Τὸ ζητούμενο δὲν εἶναι ἡ ἔκφραση ἠλεκτρονικῆς ἐναντίωσης στὸν τυχὸν ἀποσταλέντα προσωπικὸ ἀριθμό, ἀλλὰ ἡ διακοπὴ κάθε ἠλεκτρονικῆς δικαιοπραξίας-συναλλαγῆς μὲ τὶς ὑπηρεσίες τοῦ ψηφιακοῦ δημοσίου, ἀλλὰ καὶ κάθε ἄλλης συναλλα­γῆς… Ὀφείλουμε νὰ εἴμαστε σὲ διαρκῆ πνευματικὴ ἐγρήγορση, πηγαίνοντας βῆ­μα-βῆμα κάθε φορά, ἐνισχύοντας τὴ Μυστηριακή μας Ζωὴ καὶ τὴν Προσευχή μας… Κάθε ἄνθρωπος θὰ πρέπει νὰ προετοιμαστεῖ (χωρὶς φόβο, ταραχὴ καὶ ἀγωνία) γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς μεγάλης ἀ­πειλῆς τοῦ ἐπαγγελματικοῦ, οἰκονομικοῦ καὶ κοινωνικοῦ ἀποκλεισμοῦ» («Ὀρθ. Τύπος». φ. 2550/11-7-2025 , σσ. 1-6).