«ΔΙΑ ΤΑΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ ΗΜΩΝ!»

τοῦ ἱεροκήρυκος κ. Δημητρίου ῾Ρίζου

περίπτωσις τοῦ Σινᾶ, ὅ­τι δηλαδὴ ἕνα ὀρθόδοξο μοναστικὸ κέντρο ἔ­ξω ἀπὸ τὰ ὅρια τοῦ Ἑλληνικοῦ κρά­τους μὲ ὑπερδεκαπέντε αἰ­ώνων πνευματικὴ ἀκτινοβολία, μεταλλάσσεται μὲ δικαστικὴ ἀ­πόφασι σὲ αἰγυπτιακὸ ἀρχαιο­λογικὸ χῶρο, μὲ πονάει, καὶ θέλω νὰ ἐκ­φράσω τὸν πόνο μου ὡς Ἕλληνας καὶ ὡς Χριστιανός.

Συνηθίσαμε τὴν Μικρασια­τι­κὴ καταστροφή, ξεχάσαμε τὴν Ἀνατολικὴ Ρωμυλία, κανείς δὲν μπορεῖ νὰ μιλήση γιὰ Βόρεια Ἤπειρο, γιὰ ἀκέραιη Κύπρο, γιὰ μία Μακεδονία, οὔτε νὰ ἐ­πι­σκεφθῆ τὰ Ἴμια. Ὅλες αὐτὲς οἱ πληγές, καὶ μακάρι νὰ σταματήσουμε σὲ αὐτές, δὲν εἶναι μόνον πολιτικὰ λάθη ἢ βούλησις μεγάλων δυνάμεων. Εἶναι καὶ ἀποτέλεσμα τῶν δικῶν μας λαθῶν καὶ κυρίως ἁμαρτιῶν. Ξέρω ὅτι θὰ γελάσετε εἰρωνικά, ἀλλ’ ὅταν μελετάει κανεὶς τὴν ἱστορία τοῦ «Περιούσιου λα­οῦ», τῶν ἐκλεκτῶν τοῦ Θεοῦ, θὰ διαπιστώση ὅτι τὴν Ἱστορία τὴν κατευθύνει ὁ Θεός. Οἱ ἐκλεκτοὶ ὅσες φορὲς ἀπομακρύνονταν ἀπὸ τὸν νόμο τοῦ Θεοῦ δέχονταν τὴν μάστιγα τῶν γειτονικῶν λαῶν. Καὶ μόνο ὅταν ἀναγνώριζαν τὴν ἀ­ποστασία τους καὶ μετανοοῦ­σαν ἀπολάμβαναν τὸ χάδι τοῦ Θεοῦ.

Ἄν θέλουμε νὰ δοῦμε ἄ­σπρη ἡμέρα, πρέπει νὰ γυρίσουμε ἀπὸ τὴν ἀποστασία μας «ἐν μετανοίᾳ» στὸν ἀληθινὸ Θεό. Βγάλαμε ἀπὸ τὴν ζωή μας, προσωπική, οἰκογενειακή, ἐθνική, τὸν Θεὸ καὶ ξεχάσαμε, ἀπομακρυσμένοι ἀπὸ κοντά του, τὸν νόμο του καὶ τὸν λόγο του. Μὴ ξεχνᾶτε ὅτι «ὅσα προεγράφη εἰς τὴν ἡμετέραν διδασκαλίαν προεγράφη».

Καὶ γιὰ τὸ Σινᾶ πληρώνουμε τὶς ἁμαρτίες μας, ὡς Ἔθνος ποὺ λησμόνησε τὸν ἀληθινὸ Θεό. Γίνεται ἐκεῖ ὅ,τι κάναμε στὴν πατρίδα μας. Ἀλήθεια, ἡ Ροτόντα στὴν Θεσσαλονίκη εἶναι ναὸς τοῦ ἁγίου Γεωργίου ἢ ἀρχαιολογικὸς χῶρος; Ἡ μονὴ Δαφνίου στὴν Ἀθήνα εἶναι μοναστήρι ἢ ἀρχαιολογικὸς χῶρος; Τὸ μοναστήρι τῆς Καισαριανῆς λειτουργεῖ δύο φορὲς τὸν χρόνο, καὶ τὶς ἄλλες μέρες ἀνήκει στὴν ἀρχαιολογία μὲ δύο εὐρὼ εἰσιτήριο. Ἡ μονὴ τοῦ ἁγίου Λουκᾶ τοῦ Στειρώτη; Εὐτυχῶς βρέθηκε ἕνα βουλευτὴς καὶ ἔσπασε τὶς κλειδαριὲς καὶ ἔβαλε μέσα τοὺς μοναχούς. Λειτουργεῖ τώρα ὡς ἀνδρῶο μοναστήρι. Ἂν αὐτὰ τὰ κάνουμε ἐμεῖς οἱ «ὀρθόδοξοι» στὴν Ἑλλάδα, γιατί οἱ Ἰσλαμιστὲς τῆς Αἰγύπτου νὰ φερθοῦν διαφορετικὰ σὲ ὀρθόδοξο μοναστήρι;

Ὅταν ὁ Περιούσιος λαὸς μετανοοῦσε καὶ ἐπέστρεφε στὸν ἀληθινὸ Θεό, τότε ξαναζοῦσε τὴν εὐλογία καὶ προστασία του. Αὐτὸ νὰ κάνουμε καὶ ἐμεῖς!

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΙΖΟΣ

[περ. «Μεγαλομάρτυρες»

φ. 400/Ἰούλιος 2025, σ. 4]