Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀλβανίας ἐξέλεξε μητροπολῖτες Ἀργυροκάστρου καὶ Κορυτσᾶς. – Ἀναμονὴ ἐκδικάσεως τῆς ὑποθέσεως τοῦ Κυπρίου τιμίου μητροπολίτου Τυχικοῦ στὴν Κων/πολι. – Ἐσωτερικὴ διαταραχὴ στὴν ἱ. Μονὴ Ἁγ. Αἰκατερίνης Ὄρους Σινά, ἡ ὁποία ἀπειλεῖται ἀπὸ τὴν ἀπόφασι Αἰγυπτιακοῦ δικαστηρίου. – Νέες πάλι κενὲς μητροπόλεις στὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, τὶς ὁποῖες θὰ πληρώσῃ μὲ τὸν συνηθισμένο τρόπο ὁ μακαριώτατος ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος Β΄. – Συνεχίζονται καὶ διαδίδονται στὴν κατὰ Ἑλλάδα Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ οἱ κατὰ τόπους νεωτερισμοί· ἑσπερινὲς λειτουργίες μετὰ θείας κοινωνίας, «ἀπαγγελία» ἱερῶν ἀναγνωσμάτων ἐν μεταφράσει. – Ἐκδημία ἱεραποστόλου – μέλους γνωστῆς ἀδελφότητος (βλ. σ. 5). – Θλιβερὰ ἐπέτειος ποὺ ὠθεῖται στὴν λήθη (βλ. σ. 2). – Πιστὸς νομικὸς μᾶς καλεῖ σὲ διαρκῆ πνευματικὴ ἐγρήγορσι (βλ. σ. 8). – Ἐμμονὴ γνωστοῦ μητροπολίτου, ὁ ὁποῖος ἀντιτίθεται πεισμόνως σὲ ὀρθὴ συνοδικὴ ἀπόφασι ποὺ εἶχε ἀνακουφίσει τὸ ποίμνιο.
Ἀπογοήτευσις
Οἱ ἀποφάσεις, λοιπόν, τῆς Ἱ. Συνόδου μας (ὅπως καὶ κάθε συνόδου στὴν Ὀρθοδοξία) κρίνονται ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ πλήρωμα, κλῆρον καὶ λαόν. Ὡς μία φωνὴ ἐκ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος ἂς θεωρηθῇ καὶ τὸ παρὸν σημείωμα. Ἡ συνοδικὴ ἀπόφασι γιὰ τὸν προσωπικὸ ἀριθμὸ (Π.Α.) καὶ τὶς νέες ταυτότητες, ποὺ μᾶς κάνει νὰ γυρίζουμε πίσω θυμίζοντας ἡμέρες κορωναϊοῦ καὶ ἐμβολίων, ἦταν ἀπογοητευτική. Μνημονεύσαμε ἀνωτέρω ὀρθὴ ἀπόφασι τῆς Ἱ. Συνόδου, τὴν ὁποία ἐν ἐνεργείᾳ μητροπολίτης τολμᾷ νὰ καταπατῇ ἄνευ συνεπειῶν. Ἂς ἐπιτραπῇ τώρα καὶ σ᾽ ἐμᾶς ν᾽ ἀμφισβητοῦμε τὴν ὀρθότητα τῆς τελευταίας συνοδικῆς ἀποφάσεως. Ἡ ἀπόφασις αὐτὴ ἀναιρεῖ ἐπανειλημμένες προγενέστερες ἀποφάσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σχετικὲς μὲ τὸ ζήτημα τῶν ταυτοτήτων, καὶ ἀγνοεῖ τὴν παλλαϊκὴ φωνὴ ποὺ ἀκούστηκε σὲ συλλαλητήρια καὶ σὲ συλλογὴ ἑκατομμυρίων ὑπογραφῶν, διαβήματα στὰ ὁποῖα ἡ Ἰδία κάλεσε τότε τὰ τέκνα της. Ἦταν τότε ἡμέρες ὁμοψυχίας ποιμένων καὶ ποιμνίου. Ἀπὸ ἐκεῖνες πέφτουμε τώρα σὲ ἀλλεπάλληλες ἀφορμὲς ψυχρότητος καὶ ἀποστάσεως, ποὺ λυμαίνονται τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἑνότητα. Ἔλλειψις ἀντιστάσεως στὰ κελεύσματα τοῦ καίσαρος καὶ ἀπουσία ἐλευθέρας ἐκφράσεως τῆς Ποιμαινούσης Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ἀντὶ ν᾽ ἀφουγκράζεται τὶς ἀνησυχίες τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, πειθαρχεῖ τυφλὰ σὲ ἐντολὲς τῶν ἰσχυρῶν τῆς ἡμέρας. Δὲν εἴμαστε φαίνεται ἄξιοι νὰ ἔχουμε ποιμένες ποὺ νὰ μοιάζουν στοὺς ἁγίους ποὺ καθημερινὰ ἀκοῦμε τὰ συναξάριά τους.
Προσωπικὸς ἀριθμὸς καὶ
νέες ταυτότητες
Μὲ τὴν προθεσμία τῆς 5ης Σεπτεμβρίου ὡρισμένοι ἔσπευσαν νὰ λάβουν προσωπικὸ ἀριθμό. Ἡ κυβέρνησις ὅμως παρέτεινε τὴν προθεσμία αὐτὴ μέχρι Νοεμβρίου. Ὅπως φαίνεται, δὲν εἶχε τὰ προσδοκώμενα ἀποτελέσματα καὶ ἀναδιπλώνεται. Μὴ φοβηθοῦμε καὶ μὴ σπεύσουμε. Ὁ λαμβάνων τὸν προσωπικὸ ἀριθμὸ εἰσέρχεται σὲ ῥεῦμα ποὺ θὰ τὸν ὁδηγήσῃ δέσμιο στὸ χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου. «Ὧδε ἡ ὑπομονὴ καὶ ἡ πίστις τῶν ἁγίων ἐστίν» (Ἀπ. 13,10· 14,12).

