Ἀπὸ τὴν ὑπόλοιπη πανορθόδοξη ἐπικαιρότητα

Ἡ Ἐκ­κλησία τῆς Ἀλ­βανίας ἐξέλεξε μητροπολῖτες Ἀρ­γυ­ροκάστρου καὶ Κορυ­τσᾶς. – Ἀναμονὴ ἐκ­δικάσεως τῆς ὑποθέσεως τοῦ Κυπρίου τιμίου μη­τροπολίτου Τυχικοῦ στὴν Κων/πολι. – Ἐσωτερικὴ διαταραχὴ στὴν ἱ. Μονὴ Ἁγ. Αἰκατερίνης Ὄρους Σινά, ἡ ὁποία ἀ­πει­λεῖται ἀπὸ τὴν ἀπόφασι Αἰγυπτιακοῦ δικαστηρίου. – Νέες πά­λι κενὲς μητροπόλεις στὴν Ἐκ­κλη­σία τῆς Ἑλλάδος, τὶς ὁ­ποῖ­­ες θὰ πληρώσῃ μὲ τὸν συνηθισμένο τρόπο ὁ μακαριώτατος ἀρχιεπίσκοπος Ἀ­θηνῶν καὶ πάσης Ἑλ­λάδος κ. Ἱερώνυμος Β΄. – Συνεχίζονται καὶ δι­αδίδονται στὴν κατὰ Ἑλ­λάδα Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ οἱ κα­τὰ τόπους νεω­τε­ρι­σμοί· ἑ­σπερινὲς λειτουργίες μετὰ θείας κοινωνίας, «ἀ­παγγελία» ἱερῶν ἀ­να­γνω­σμάτων ἐν μεταφράσει. – Ἐκδημία ἱ­ε­ραποστόλου – μέλους γνωστῆς ἀδελφότητος (βλ. σ. 5). – Θλιβερὰ ἐπέτειος ποὺ ὠθεῖται στὴν λήθη (βλ. σ. 2). – Πιστὸς νομικὸς μᾶς καλεῖ σὲ δι­αρκῆ πνευματικὴ ἐγρήγορσι (βλ. σ. 8). – Ἐμ­μονὴ γνωστοῦ μητροπολίτου, ὁ ὁποῖος ἀν­τιτίθεται πεισμόνως σὲ ὀρθὴ συνοδι­κὴ ἀπόφασι ποὺ εἶ­χε ἀ­νακουφίσει τὸ ποίμνιο.

Ἀπογοήτευσις

Οἱ ἀποφάσεις, λοιπόν, τῆς Ἱ. Συνόδου μας (ὅ­­πως καὶ κάθε συνόδου στὴν Ὀρθοδοξία) κρίνονται ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ πλήρωμα, κλῆρον καὶ λαόν. Ὡς μία φωνὴ ἐκ τοῦ ἐκ­κλησιαστικοῦ πληρώματος ἂς θεωρηθῇ καὶ τὸ παρὸν σημείωμα. Ἡ συνοδικὴ ἀπόφασι γιὰ τὸν προσωπικὸ ἀριθμὸ (Π.Α.) καὶ τὶς νέες ταυτότητες, ποὺ μᾶς κάνει νὰ γυ­ρίζουμε πί­σω θυμίζοντας ἡμέρες κο­ρωναϊοῦ καὶ ἐμβολίων, ἦταν ἀπογοητευτική. Μνημονεύσαμε ἀνωτέρω ὀρθὴ ἀπόφασι τῆς Ἱ. Συνόδου, τὴν ὁ­ποία ἐν ἐνεργείᾳ μητροπολίτης τολμᾷ νὰ καταπατῇ ἄνευ συνεπειῶν. Ἂς ἐ­πιτραπῇ τώρα καὶ σ᾽ ἐμᾶς ν᾽ ἀμφισβητοῦμε τὴν ὀρθότητα τῆς τελευταίας συ­νοδικῆς ἀποφάσεως. Ἡ ἀπόφασις αὐ­τὴ ἀναιρεῖ ἐπανειλημμένες προγενέστερες ἀποφάσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος σχετικὲς μὲ τὸ ζήτημα τῶν ταυτοτήτων, καὶ ἀγνοεῖ τὴν παλλαϊκὴ φωνὴ ποὺ ἀκούστηκε σὲ συλλαλητήρια καὶ σὲ συλλογὴ ἑκατομμυρί­ων ὑπογραφῶν, διαβήματα στὰ ὁποῖα ἡ Ἰδία κάλεσε τότε τὰ τέκνα της. Ἦ­ταν τότε ἡμέρες ὁμοψυχίας ποιμένων καὶ ποιμνίου. Ἀπὸ ἐκεῖνες πέφτουμε τώρα σὲ ἀλλεπάλληλες ἀφορμὲς ψυχρότητος καὶ ἀποστάσεως, ποὺ λυμαί­νονται τὴν ἐκκλησιαστικὴ ἑνότητα. Ἔλλειψις ἀντιστάσεως στὰ κελεύσμα­τα τοῦ καίσαρος καὶ ἀπουσία ἐλευ­θέ­ρας ἐκ­φράσεως τῆς Ποιμαινούσης Ἐκ­κλησί­ας, ἡ ὁποία ἀντὶ ν᾽ ἀ­φουγ­κράζε­ται τὶς ἀνησυχίες τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, πειθαρχεῖ τυφλὰ σὲ ἐντολὲς τῶν ἰσχυ­ρῶν τῆς ἡμέρας. Δὲν εἴμαστε φαίνεται ἄξιοι νὰ ἔχουμε ποιμένες ποὺ νὰ μοιάζουν στοὺς ἁγίους ποὺ καθημερινὰ ἀκοῦμε τὰ συναξάριά τους.

Προσωπικὸς ἀριθμὸς καὶ

νέες ταυτότητες

Μὲ τὴν προθεσμία τῆς 5ης Σεπτεμβρίου ὡρισμένοι ἔσπευσαν νὰ λάβουν προσωπικὸ ἀριθμό. Ἡ κυβέρνησις ὅ­μως παρέτεινε τὴν προθεσμία αὐτὴ μέχρι Νοεμβρίου. Ὅπως φαίνεται, δὲν εἶχε τὰ προσδοκώμενα ἀποτελέσματα καὶ ἀναδιπλώνεται. Μὴ φοβηθοῦμε καὶ μὴ σπεύσουμε. Ὁ λαμβάνων τὸν προσωπικὸ ἀριθμὸ εἰσέρχεται σὲ ῥεῦ­μα ποὺ θὰ τὸν ὁδηγήσῃ δέσμιο στὸ χάραγμα τοῦ ἀντιχρίστου. «Ὧδε ἡ ὑ­πομονὴ καὶ ἡ πίστις τῶν ἁγίων ἐ­στίν» (Ἀπ. 13,10· 14,12).