Ἡ σφαγὴ τῶν χριστιανῶν στὴ Συρία ἐκτυλίσσεται μπροστὰ στὰ μάτια μας, καὶ ὡστόσο μεγάλο μέρος τοῦ κόσμου –καὶ τὰ μέσα ἐνημέρωσης– παραμένουν σιωπηλά. Ὁλόκληρα χωριὰ ἔχουν καταληφθεῖ. Ἐκκλησίες ἔχουν καεῖ. Οἱ χριστιανοὶ κυνηγοῦνται καὶ σφάζονται ἐν ψυχρῷ. Ἄντρες, γυναῖκες, παιδιά – σφαγιάστηκαν ἁπλῶς καὶ μόνο γιὰ τὸ ποιοί εἶναι καὶ τί πιστεύουν. Αὐτὸ ποὺ συμβαίνει στὴ Συρία αὐτὴ τὴ στιγμὴ εἶναι ἀφόρητο! Οἱ ἀναφορὲς κάνουν λόγο γιὰ μαζικὲς δολοφονίες…, οἰκογένειες ποὺ ἐκτελοῦνται μέσα στὰ σπίτια τους…, ἀπελπισμένοι Χριστιανοὶ ποὺ φεύγουν γιὰ νὰ βροῦν καταφύγιο ὅπου μποροῦν. Ὁλόκληρες κοινότητες παρακαλοῦν τὸν κόσμο νὰ ἀκούσει τὴν κραυγή τους. Κι ὅμως… σιωπή.
Citizen Go
Νίκη τοῦ τιμίου Σταυροῦ
Μὲ ἀνακούφισι δέχθηκε τὸ πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας τὴν ἐγκύκλιο τῆς Ἱ. Συνόδου σχετικὰ μὲ τὴν ἀναταραχὴ στὴν ἱ. μητρόπολι Περιστερίου –καὶ ὄχι μόνο– γιὰ τὴν θέσι τοῦ Ἐσταυρωμένου πίσω ἀπὸ τὴν ἁγία τράπεζα. «Τὸν σταυρόν σου, Χριστέ, προσκυνοῦμεν καὶ τὴν ἁγία σου ἀνάστασιν δοξάζομεν». Σταυρὸς καὶ Ἀνάστασις εἶνε ἀχώριστα. Ἦταν τὸ ζήτημα αὐτὸ ἕνα ἀπὸ τὰ ἀπίθανα ἐκεῖνα ποὺ ἀνακύπτουν κατὰ καιροὺς ἐκ τοῦ μὴ ὄντος στὴν ἐσωτερικὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας.
Τέτοια ἐπίσης ἦταν πρὸ ἐτῶν τὸ ζήτημα τῆς μεταφράσεως τῶν λειτουργικῶν κειμένων στὴ δημοτική, καὶ πιὸ παλιὰ ἡ ἀπόπειρα συντομεύσεως τῶν ἱερῶν ἀκολουθιῶν, τοῦ χαμηλώματος ἢ καὶ τῆς πλήρους καταργήσεως τοῦ τέμπλου, τῆς εἰσαγωγῆς μουσικῶν ὀργάνων στὴ λατρεία κ.ἄ..
Ὡστόσο τὸ ζήτημα περὶ τὸν Ἐσταυρωμένο ἔδωσε ἀφορμὴ γιὰ ἔρευνα, μελέτη, ἐμβάθυνσι καὶ πλουτισμὸ τῆς θεολογικῆς γραμματείας μὲ σοβαρὰ κείμενα καὶ ἔργα χρήσιμα γιὰ τὴν πνευματικὴ κατάρτισι καὶ διδακτικὰ γιὰ τὴν ἐν Χριστῷ ζωή.
Ὁμολογητὴς βουλευτὴς
Ἡ τολμηρὴ καὶ κατὰ πάντα νομότυπη ἐνέργεια τοῦ βουλευτοῦ κ. Νικολάου Παπαδοπούλου στὴν Ἐθνικὴ Πινακοθήκη νὰ ἀποκαθηλώσῃ ἀσεβῆ καὶ βλάσφημα «ἔργα» μίλησε στὶς ψυχὲς ὅλων. Τοὺς πιστοὺς παρηγόρησε, τοὺς ἀπίστους συνεκλόνισε, τοὺς ἄρχοντες ἤλεγξε, τοὺς πολιτικοὺς ξύπνησε, τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς δίδαξε. Ἄξιζε ὄντως αὐτὸς ὁ ἐπιστήμων νὰ μπῇ στὴ βουλὴ γιὰ τὴ στάσι του στὴν περίστασι αὐτὴν ἀλλὰ καὶ σὲ πολλὲς ἄλλες περιπτώσεις. Τιμᾷ τὸ ἀξίωμά του καὶ παραδειγματίζει τοὺς συναδέλφους του ὅλων τῶν πτερύγων τοῦ κοινοβουλίου. Μακάρι νὰ βρῇ καὶ ἄλλους μιμητάς. Ἔκφρασι τῶν αἰσθημάτων κάθε πιστοῦ ἀποτελεῖ τὸ ποίημα τοῦ γέροντος ἀρχιμ. π. Μαξίμου Καραβᾶ μὲ τίτλο «Στὸν βουλευτὴ καὶ ὁμολογητὴ ἰατρὸ Νικ. Παπαδόπουλο» (σελ. 5). Εὖγε του!
Σημαντικὰ εἶνε καὶ ὅσα γράφει σὲ ἐπιστολές του ὁ οἰκονομολόγος ἀναγνώστης μας κ. Εὐάγγελος Καραμπάτσης πρὸς τὸν κ. Εὐαγγελᾶτο μὲ τίτλο «Τὰ ἕωλα καὶ κατάπτυστα ἐπιχειρήματα τοῦ κ. Μάνου Στεφανίδη» καὶ «Ἡ ἀληθινὴ τέχνη σύμφωνα μὲ τοὺς κορυφαίους» (σελ. 5).
Τί γίνεται στὸν κόσμο…
Τὸ μικρὸ κείμενο ἀπὸ τὸ «Citizen Go», ποὺ προτάσσεται στὴν παροῦσα σελίδα, καθὼς καὶ τὸ ἄρθρο τοῦ θεολόγου βυζαντινολόγου κ. Χρήστου Νικολόπουλου μὲ τίτλο «Ἡ ἐξομολόγηση ἑνὸς οἰκονομικοῦ δολοφόνου» (σελ. 6) ῥίχνουν λίγο φῶς στὰ σκοτεινὰ παρασκήνια τῶν τεκταινομένων στοὺς διεθνεῖς πολιτικοὺς καὶ στρατηγικοὺς σχεδιασμούς.
Στὴ σκέψι μας ἔρχεται ἕνα χωρίο τοῦ ἀποστόλου Παύλου ἀπὸ τὴν πρὸς Ἐφεσίους ἐπιστολή του· «Τὰ γὰρ κρυφῇ γινόμενα ὑπ᾽ αὐτῶν αἰσχρόν ἐστι καὶ λέγειν» (5,12). Πῶς μπορεῖ ἀνθρώπινη συνείδησι νὰ συμμετέχῃ καὶ νὰ ἀνέχεται ἐγκληματικὲς ἐνέργειες εἰς βάρος φτωχῶν καὶ ἀνυπεράσπιστων συνανθρώπων μας; Τί θ᾽ ἀποκαλύψῃ ἐκείνῃ ἡ ἡμέρα! Ὁ δίκαιος Θεὸς περιμένει τὴ μετάνοια καὶ ἔμπρακτη ἀπεμπλοκὴ κάθε τιμίου ἀνθρώπου μπλεγμένου σὲ ἱστοὺς ἀράχνης.
Ἐμπόδιο στὸν συνεορτασμὸ
Κανείς ἀσφαλῶς ὀρθόδοξος δὲν ἐπιχαίρει γιὰ τὸν θάνατο ὁποιουδήποτε συνανθρώπου του. Αὐτὸ ἰσχύει τώρα καὶ γιὰ τὸν ἀποθανόντα πάπα Φραγκίσκο. Εἶνε ὅμως χαρακτηριστικὸ ὅτι ἡ ἐκδημία του ματαιώνει(;) τὰ σχέδια γιὰ συνερτασμὸ τοῦ Πάσχα μὲ τὸν οἰκουμενικό μας πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο. Καὶ αὐτὸς εἶνε ἐκεῖνος ποὺ θὰ ἦταν εὐχῆς ἔργον νὰ ἐγκαταλείψῃ κάθε πρόθεσι γιὰ λατρευτικὴ συμπροσευχὴ καὶ συνεορτασμοὺς μὲ τοὺς ἡγεμόνες τοῦ Βατικανοῦ.
Φοβούμεθα ὅτι ἡ ἐπιμονὴ τοῦ πατριάρχου μας εἶνε μεγάλη καὶ δὲν ἀποκλείεται νὰ τὸν ὁδηγήσῃ σὲ συνέχισι τῶν προσπαθειῶν του πρὸς τὴν κατεύθυνσι αὐτὴ καὶ μὲ τὸν διάδοχο τοῦ κ. Φραγκίσκου. Θὰ χαροῦμε ἐὰν μᾶς διαψεύσῃ ἐγκαταλείπων τὰ οἰκουμενιστικὰ σχέδια.
Δηλώνουμε καὶ πάλι εὐθαρσῶς. Δὲν συνεορτάζουμε μὲ οἱονδήποτε αἱρετικό. Συνεορτάζουμε μόνο μὲ ὁμοδόξους ἀδελφούς μας ὅπου γῆς, πλησίον ἢ μακράν.