ΤΟ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Τὸ δημογραφικὸ πρόβλημα σιγοκαίει ἐδῶ καὶ πολλὰ χρόνια, ἀλλὰ τώρα φθάσαμε σὲ κρίσιμη, μᾶλ­λον μὴ ἀ­ναστρέψιμη, κατάστασι. Τὸ περι­οδικό μας ἀνέδειξε τὴν βραδυφλεγῆ βόμβα τοῦ δημογραφικοῦ ἀρκετὲς φορές, ὅ­πως τὸ ἴ­διο ἔ­καναν καὶ ἄλλα ἔντυπα, χω­ρὶς νὰ λαμ­βά­νωνται μέτρα γιὰ τὴν ἀντιμετώπισί του. Ἀλλὰ πλέον φθάσαμε πρὶν ἀπὸ τὸ νῆ­μα τοῦ τέλους.

Τὰ ἄσχημα μηνύματα εἶναι πολλά. Μία κραυγὴ ἐκκωφαντινή, πολὺ ἐπίκαιρη καὶ μὴ ἀμφισβητήσιμη, λόγω τῆς ἐνάρξεως τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς, ἀκούγεται ἀ­πὸ τοὺς τίτλους εἰδησεογραφίας:

«Φέτος κλείνουν 152 σχολεῖα λόγω ἔλ­λειψης μαθητῶν».

«Μὲ λουκέττα στὰ σχολεῖα καὶ συγχωνεύσεις τμημάτων ξεκινάει ἡ σχολικὴ χρονιά».

Ἂν αὐτὰ τὰ μηνύματα δὲν σᾶς τρομάζουν, τότε καλὰ νὰ πάθουμε, ποὺ σὲ λίγα χρόνια δὲν θὰ ὑπάρχουν Ἕλληνες νὰ χαίρωνται τὸν πολιτισμό τους, τὴν ἱστορία τους, τὰ νησιά τους, κτλ. Βεβαίως δὲν θὰ ὑ­πάρχει φροντίδα, περίθαλψις. Δὲν θὰ ὑ­πάρχει συνέχεια στὴν ἱστορία κάποιων χιλιάδων ἐτῶν. Δὲν ὑπάρχουν παιδιὰ ποὺ νὰ παίζουν, νὰ σπουδάζουν, νὰ δουλεύ­ουν, νὰ νοιώθουν τὴν συνέχεια τῆς οἰκογενείας καὶ τοῦ Γένους. Νέοι ποὺ μορφώθηκαν στὴν Ἑλ­λάδα, πάνω στοὺς ὁποίους ἐπένδυσε ἡ Ἑλλάδα ἑκατομμύρια, μὲ τὸ πτυχίο στὴν τσάντα παράγουν ἐκτὸς Ἑλ­λάδος.

Ἔπρεπε νὰ εἶχαν ληφθῆ μέτρα πρὶν ἀπὸ δεκαετίες. Μέτρα γιὰ τὴν κλιματικὴ ἀλ­λαγή, γιὰ τὴν ἐνέργεια, γιὰ τὶς ἐπικοινωνίες, γιὰ τὴν ἄμυνα λαμβάνονται. Ἀλλὰ γιὰ ποιούς; Ἔπαθα σὸκ ὅταν ἀκούσθηκε καὶ ἀπὸ πρωθυπουρ­γὸ καὶ ἀπὸ πρόεδρο ὅ­τι τὰ ἐργατικὰ χέρια θὰ ἀναπληρωθοῦν ἀ­πὸ κούρδους καὶ πακιστανούς! Ὅταν οἱ «φίλοι» γεί­τονές μας ἀγοράζουν ἀστα­μάτητα γῆ στὰ νησιά μας, αὐτοὶ καὶ θὰ τὰ κατοικήσουν, ἐπειδὴ δὲν θὰ ὑπάρχουν Ἕλ­ληνες. Ἡ γενεαλογικὴ συνέχεια δι­ακόπτεται καὶ μὲ τὴν νομικὴ κάλυψι πολτοποιήσεως βρεφῶν καὶ τῶν ἄγονων γάμων.

Ἀντὶ λοιπὸν νὰ λαμβάνωνται μέτρα γιὰ τὴν προστασία καὶ στήριξη τῆς μη­τρότητος, τῆς οἰκογενείας, τοῦ ἴδιου τοῦ Γένους, καλλιεργεῖται ἕνα ἦθος ἀ­παξιωτικὸ γιὰ τὴν οἰκογένεια. Ἔχει ἀπὸ καιρὸ τσαλαπατηθῆ τὸ τρίπτυχο «πατρίς, θρησκεία, οἰκογένεια». Ἐπίσημα λέχθηκε· Νὰ τελειώνουμε μὲ αὐ­τά. Δηλαδὴ νὰ μὴ μείνη τίποτε.

Λυποῦμαι ποὺ τὰ γράφω αὐτά. Ἐ­πανέρχομαι ὅμως στὴν εἰδησεογραφία γιὰ τὸ κλείσιμο τῶν σχολείων. Μὴ χαίρεσθε. Καὶ πάμπολλα ἀπὸ ὅσα λειτουργοῦν, ὑ­πο­λειτουργοῦν μὲ τρεῖς – τέσσερις μαθητές.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΙΖΟΣ

[πηγή: περιοδικὸ «Μεγαλομάρτυρες»,

φ. 390/Σεπτ.2024]